You are here >   Adwords
  |  Login

Erfaring og fakta

Minimize

Vi har beskæftiget os med Google Adwords siden 2009.

Vores projekt erfaring består bl.a i afvikling af kampagner til større arrangementer, camping og hotel branchen, industriel produkt formidling og salg af varer generelt. 

Flere projekter med målgrupper på tværs af landegrænserne.

Google Adwords er et annonceringsprogram, hvor man ved hjælp af søgeord og annoncetekster kan dirrigere relevante brugere til hjemmesiden.


Med Google Adwords har man mulighed for at:

Bruge ubegrænset antal søgeord.

Løbende redigere i annonceteksterne.

Lægge egne budgetter og hvilke klik priser man ønsker at betale.

Annoncerne kan målrettes geografisk og sprogligt.

Se effekten af annoncerne løbende.

Google Displaynetværket

"Displaynetværket er en samling af websites – herunder bestemte Google-websites som Google Finans, Gmail, Blogger og YouTube – der viser AdWords-annoncer. Dette netværk omfatter også mobilwebsites og -apps. 
" Kilde: Google

Google Adwords

Minimize

Adwords er Googles annoncesystem.

Med systemet, har man mulighed for at markedsføre sin hjemmeside og dens indhold på internettet. Også kaldet SEM (Seach Engine Marketing).

Man køber sig til placeringer på Googles sponserede links (Adwords) der enten bliver vist foroven eller ude til højre på søgesiderne.

Der er grundlæggende to typer annoncer. De adskiller sig fra hinanden i afregningsmodellen. Enten betaler man per klik på annoncen eller man betaler for antallet af visninger på relaterede netværk til indholdet.

 

Systemet er forholdsvis simpelt. Man opretter en annonce eller en kampagne med de ønskede søgeord og indhold. Fastsætter et budget og efterfølgende bliver man faktureret alt efter brugen af links og visninger.

Annoncen bliver så vist ved siden af de normale søgeresultater (organiske resultater), når brugere søger på Google med de valgte søgeord eller besøger sider på netværket, hvor banner reklamerne har relevans for deres interesser og internet adfærd (oplysninger genereret af Google på baggrund af folks browser data).

I den første model adskiller Adwords sig markant fra andre marketing systemer i og med at man kun betaler når der klikkes på ens reklame, resten af tiden koster det kun tiden ved oprettelse og vedligehold af reklamerne.

Så der er ikke spild penge ved systemet, men alligevel er der.

Hvis reklamerne er skruet dårligt sammen, er der ingen brugere som klikker på dem og hvis man har budt for lavt på placeringen bliver man ikke set og i modsat fald med for høje bud, unødigt forbrug af marketing budgettet. Det er derfor vigtigt at man bruger den fornødne tid forud for en kampagne på at evaluerer "konkurrenterne", får skruet reklamerne sammen med relevant indhold og har fokus på kampagnerne efter de er oprettet, så man hele tiden får justeret korrekt på indholdet og prisen, for at gøre dem interessante nok til at folk følger dem uden at ressourcerne bliver spildt.


Adwords er hellere ikke svaret i sig selv. Statistikkerne viser at SEO giver flere besøgende til en hjemmeside end Adwords gør. Budgetmæssigt SEO er derfor lavest, da det ikke koster andet end tid. Fordelen ved organisk optimering er også at det er nemmere at holde trafikken konstant til en side.

Adwords bør derfor ses som et supplerende værktøj til SEO.


For at få en korrekt samhørighed imellem det organiske indhold på hjemmesiden og afkast af marketing budget brugt på Adwords, er det derfor vigtigt at man har folk med erfaring til at vejlede.

Med den rigtige vejledning får man: optimale klikpriser, bedre klikrate, effektiv rapportering, mindre tidsspilde, bedre afkast på marketing.

Vi tilbyder vejledning til oprettelse og vedligehold af kørende kampagner, uanset størrelse.

Ingen kampagner er ens og en fast pris kan ikke gives på forhånd, kontakt os derfor for nærmere info.