You are here >   SEO
  |  Login

Erfaring og fakta

Minimize

Vi har udført SEO på alle typer hjemmesider siden 2006 og har derfor god erfaring med hvor der optimalt kan sættes ind, for at opnå den ønskede promovering af hjemmesiden.

Google Analytics værktøjet, giver mulighed for at få adskillige informationer omkring en hjemmeside, bl.a:

Antal besøgende på hjemmesiden.

Tidsforbrug pr. besøg.

Konverteringer.

Søgninger.

E-handel.

Trafikkilder.

Fakta om søgemaskineoptimering

90% af alle klik foretages på links, der er synlige på den første side i Googles søge resultatliste.

De 5 første resultater har 80% af klikkene.

Visuelle undersøgelser

Der er lavet flere "eyetracking" undersøgelser af folks visuelle bevægelse når de ser på resultaterne fra en søgemaskine side.

Analyserne konkluderer at:

Venstre side (den organiske del) er det mest sete område.

100% af brugerne ser de første 3 søge resultater.

Betalings annoncerne i højre side ses kun af 35% af brugerne og overgås derfor eksponeringsmæssigt af de organiske top resultater i venstre side.

Siderne efter side 1 har meget lav betydning brugernes søgninger.

Søge Maskine Optimering

Minimize

SEO

Søge Maskine Optimering også forkortet SEO (Search Engine Optimization). Omfatter alle de ting der kan gøres for at optimerer en hjemmeside eller webshop, så søge maskinerne (Google, Yahoo, Bing osv.) nemmere finder relevante sider i forhold til folks søgninger.

SEO er en vigtig proces på enhver side uanset om det er en hjemmeside eller en webshop. Der er både komplekse optimerings tiltag og de mere simple. Alle bruger i dag søgemaskinerne, når der skal findes produkter, samarbejdspartnere, butikker og leverandører. Konkurrencen er ligeledes enorm, da markedet er globalt og den online markedsføring er derfor essentiel hvis man vil i kontakt med folk for at gøre dem opmærksomme på ens service, produkter mm.

 

SEO Optimering

Når vi optimerer en hjemmeside, er der flere ting, som bør gennemgås.

Menu strukturen, Interne links, Meta beskrivelser, Titel tags har stor betydning for søgemaskinernes viden omkring hjemmesiden. Det er simple tiltag, der blot tager tid, men korrekt opsat hæves henvisningerne på søgemaskinerne gevaldigt, indholdet har relevans.

Andre tiltag, kan være ekstern linkbuilding. Princippet er få oprettet links på andre hjemmesider rettet mod ens egen, såsom producenter, leverandører, kunder og  lign. Simpelt tiltag, men kan være en besværlig proces og til tider med omkostninger forbundet til linkene.

Ovenstående er eksempler på hvad der kan gøres for at optimerer en hjemmeside, der er en lang række andre tiltag, som også kan foretages. Ingen hjemmesider er ens, behovene er forskellige og tiltagene bliver derfor tilpasset individuelt for at få den optimale løsning.

 

Søgemaskiner

Google er den dominerende søgemaskine i Danmark og SEO løsninger bør som udgangspunkt målrettes til Google. Med Yahoo og Bing har man samme muligheder for optimering, men har efter vores mening kun relevans, hvis man søger fokus i regioner hvor folk benytter dem som primære søgeredskaber.

(Kilde: IMT Strategies)


Hjemmeside og Webshop optimering

Uanset om man har en hjemmeside eller en webshop, er søge optimeringen en vigtig del i processen for at nå ud til målgruppen man søger.

En normal hjemmeside har som regel færre sider kontra en webshop, men indholdet er lige så vigtigt at nå ud med for virksomheden.

De fleste webshops benytter som regel Google Adwords (betaling for kliks og visninger af annoncer), men SEO er lige så vigtig en del, for at promoverer produkterne. Hvis den organiske søgeoptimering er korrekt opsat og folk bliver henvist til det de reelt set søger fra start af, er chancen for et salg større.

Optimerings arbejdet med en webshop kan virke uoverskueligt grundet antallet af sider i forhold til en normal hjemmeside. Som regel handler det blot om korrekt opsætning og faste procedurer, for få overskuelighed på tingene.

Kontakt os og hør nærmere om hvordan vi kan hjælpe med optimeringen af hjemmesiden eller webshoppen og undervisning i den videre brug af metoderne til at holde optimeringen ved lige.